Benjamin Franklin

Liceo del Libro y Novela moderna y clásica

Pueblos

Resumen del Libro

Libro Pueblos

Pueblos is a complete Intermediate Spanish program that systematically presents culture within the context of the historical and political forces that have shaped and continue to shape the Spanish-speaking world. Grammar, vocabulary, and content are merged in a way that emphasizes communication, cultures, comparisons, connections and communities and a comprehensive historic-to-contemporary view of the Spanish-speaking populations and civilizations. The word pueblos refers to places, settlements, civilizations, and nations, but also to groups of people who speak Spanish. Pueblos focuses on how the world's Spanish-speaking cultures and civilizations came into being and developed throughout time. Content-based program supports students in using the target language to learn varied subject matter as they improve their language proficiency and linguistic accuracy. Complete cultural and historic context focuses on the development of the world's Spanish-speaking cultures and civilizations, linking past, present and future events in Spain, the Caribbean, Mexico, Central America, South America, the Philippines, and Equatorial Guinea. Authentic readings enable students to encounter targeted vocabulary and grammar in a content- rich framework of culture and history. Historical timelines provide a visual tool to help students sequence events and view historical information, enabling them to better understand the evolution of the Spanish-speaking world. Historical approach orients the learner along a chronological timeline provided at the beginning of each chapter and links past, present, and even future events to reflect the interconnected and organic way in which civilizations develop. Structured, culminating projects and task-based assignments ask students to synthesize and use vocabulary, grammar, culture, and exploration from a personal point of view.

Ficha del Libro

Titulo Alternativo : Intermediate Spanish in Cultural Contexts

Total de páginas 409

Autor:

  • Sheri Spaine Long
  • Ana Martínez-lage
  • Lourdes Sanchez-lopez

Categoría:

Formatos Disponibles:

PDF, EPUB, MOBI

Descargar Libro

Valoración

Popular

3.7

39 Valoraciones Totales


Más libros de la temática Filología

Instructor's Edition to Accompany Pasajes

Libro Instructor's Edition to Accompany Pasajes

This intermediate Spanish program emphasizes skill building through five coordinated components: grammar, literary readings, cultural readings, an activities manual, and a workbook/lab manual. The core text provides a comprehensive review of grammar and a communicative, interactive focus with realia, class polls, and storytelling activities. The literary reader contains essays, short stories, plays, and poetry from some of the major authors of the Hispanic world. The cultural reader provides students with a broad overview of Hispanic culture and society while helping them to develop reading...

Monocultivo del azucar y la Revolucion Cubana

Libro Monocultivo del azucar y la Revolucion Cubana

Seminar paper del año 2005 en eltema Romanística - Idiomas de América Latina, literatura, cultura general, Nota: 2,5, Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg (Romanistik), Materia: Recorriendo la historia de América Latina de la mano de Eduardo Galeano, 13 Citas bibliográficas, Idioma: Español, Resumen: El objetivo de esta monografía será mostrar el monocultivo del azúcar en Cuba, así como el desarollo de la revolución en este país. El trabajo está dividido en dos partes. Siendo la primera parte el monocultivo del azúcar y la segunda parte es de la Revolución Cubana.

La enseñanza del léxico español a través de Internet

Libro La enseñanza del léxico español a través de Internet

La investigación llevada a cabo en este trabajo tiene por objeto el análisis de páginas Web que permiten que un estudiante de Español pueda practicar el vocabulario de dicha lengua. El presente estudio se centra en la elección de una serie de páginas, de acceso totalmente gratuito, de las cuales se describen sus principales aportaciones al aprendizaje de lenguas así como todo aquello que se considera que contribuye faborablemente al proceso de aprendizaje de palabras nuevas.

La enseñanza de las lenguas extranjeras en el marco europeo

Libro La enseñanza de las lenguas extranjeras en el marco europeo

En línea con la filosofía del Marco Común de Referencia (MCER) para las lenguas, la colección de artículos que se presentan en este libro pretende invitar a los profesores involucrados en el proceso de enseñanza/aprendizaje de la lengua extranjera a reflexionar sobre su práctica docente, su metodología y su modelo de evaluación en las circunstancias socioculturales especificas en las que éstas se desarrollan. Se abordan temas de actualidad como las implicaciones del Marco Común de Referencia en la enseñanza/aprendizaje de la lengua extranjera, el Portfolio, la teoría de las...

Novedades Literarias



Últimas Búsquedas


Categorías Destacadas